13 Ocak 2012 Cuma

Allah belanızı versin ne diyim. Gidin bir tarih kitabı falan okuyun bir şey yapın sinir etmeyin beni!

Daha önce başıma bir çok saçmalık geldi ve hepsinde de sinir krizinin dibine vurduğumu sandım. Bugün geçirdiğim sinir krizinin yanında onlar sinek siki kadar bir şeymiş. Ben böyle sinir bilmiyodum arkadaş. 
Olay sınıfta Milli Güvenlik dersinde oldu. Bizim sınıfta abazan bir çocuk var bir tane. Takma ada gerek yok direk abazan diycem ben ona. Her neyse sınava çalışıyoduk derste o yüzden konunun nerden açıldığını bilmiyorum ama laf arasında Kıbrıs'ın geçtiğini duydum. Vatansever bir Kıbrıslı olaraktan hemen kulak kabarttım sohbete. Bizim milli güvenlik hocasıyla abazan herif karşılıklı Kıbrıs hakkında konuşuyolardı. Dur bakıyım bi dinliyim dedim. Anam o ne öyle. Kıbrıs halkını bir yerden yere vurmalar, bir aşağılamalar, ukalalıklar ohooo daha neler neler! Sohbeti duyduğum kadarıyla şöyle aktarıyım:
Hoca: Kuzey Kıbrıs Türk Cumhuriyeti ekonomik açıdan berbat halde. Türkiye olmasaydı şu an tükenmişlerdi. Kıbrıs Türkiye'ye muhtaç. (Ulan pezevenk sen Kıbrıs'ta bulunmuş olsan bile ordaki halkın yaşamını, düşüncelerini ve bu düşüncelerin sebebini biliyo musun? Neye dayanarak söylüyosun bunları?! Ha medyaya dayanarak söylüyosan hepimiz medyaya ne kadar güvenilmesi gerektiğini biliyoruz sanırım. Git araştır biraz. Bir de Kıbrıs gazisiyim diye geçinirsin. Savaşmamışsındır bile sen. Yoksa neden bu tarz yorumlar yapasın ki olayları hiç mi bilmiyosun? Kıbrıslı Türkler 1963'ten önce de ordaydı gayet de güzel yaşıyolardı. Türkiye "yardım" ettiği için ayakta değiller şu an. Gerçi o "yardım" kesildiği an Kıbrıs toparlanmayı bilir yine merak etme sen. Toplam 280.000 insan yıllardır vatanları için tüm dünyaya kafa tutuyo lan. Türkiye bir nevi muhtaç etti Kıbrıs'ı.Amerika şu an Türkiye'ye ne yapıyorsa Türkiye'de aynısını Kıbrıs'a yaptı abi. Bana inanmıyosanız açın biraz Kıbrıs Tarihi okuyun. Türkiyeli değil Kıbrıslı Türk olan yazarların kitaplarını özellikle.   Yanlış anlamayın Türkiye düşmanı değilim. Türkiye'de doğup büyüdüm sonuçta. İkinci memleketim burası benim. Benim sorunum bir bok bilmediği halde atıp tutan cahil insanlarla ve siyasetçilerle. )
Abazan: Kıbrıslı Türkler tembel mi yani? (bok tembeller. arı gibi çalışıyolar lan.)

Hoca: Tembel denemez ama vermenin sonu yoktur. Türkiye Kıbrıs'a yardım ettikçe de Kıbrıs bu yardımları istiycek. Türkiye elini verdi, kolunu kaptırdı. (tam olarak cümlenin bu olup olmadığından emin değilim ama anlamı böyleydi.)

Ben bu sırada hayatımın en büyük sinir krizini geçirmekle meşguldüm. Resmen dondum kaldım lan gözümü kırpamadım. Ağzım beş karış açık olanları izledim zaten. Bizim sınıfın çoğunluğu da benim gibi düşünüyo neyse ki de o donma anında benim söylemek istediklerimin birazını söylediler. Ama var ya bütün sınıf bana bakıyodu o an ne diycem acaba nasıl tepki vericem diye. Hocaya nasıl baktıysam artık gözlerini kaçırdı adam. Çıkışta da beni savunanlardan biri geldi "Abazan'a ben de çok sinir oldum neler söyledi öyle ya geri zekalı işte takma sen onu." tarzı şeyler söyledi. Severim zaten bu çocuğu iyidir yani. Adam gibi adamdır, kafa çocuktur. Sağolsun var olsun.

Son olarak, bugün malesef Rauf Denktaş'ı kaybettik. İlk duyduğumda yıkıldım resmen. Kuzey Kıbrıs'ın başına gelen en büyük siyasetçiydi, hepimizin başı sağolsun. Aile dostumuzdur da aynı zamanda kendisi. Şaka yapmıyorum, ciddiyim. Fotoğrafım bile vardı rahmetliyle. Cidden çok üzüldüm lan. 

Not: Kuzey Kıbrıs Türkiye'ye bağlı bir eyalet değil, bağımsız bir ülkedir. Bunu hala anlamayan varsa o küçük beynine soksun. Yeter ulan.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder